druk, druk, druk.... - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Killian & Laura - WaarBenJij.nu druk, druk, druk.... - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Killian & Laura - WaarBenJij.nu

druk, druk, druk....

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Killian & Laura

30 Juni 2015 | Aruba, Paradera

Bon dia,

Inmiddels zijn we alweer bijna 2 maanden weg uit Nederland. Zoals in het vorige verslag al verteld, vliegt de tijd hier echt. We beseffen niet dat we over 3 maanden en 24 dagen (zo ongeveer) alweer in het vliegtuig naar huis zitten..

De afgelopen weken hebben vooral in het teken gestaan van stage. Killian doet het goed op stage, als ik hem mag geloven. Hij zit inmiddels al op de 45 sterren (bij elke gastbeoordeling of positieve feedback van iemand krijgt hij 5 sterren) Het gaat hem gelukkig allemaal gemakkelijk af en hij past goed in het team. Sommige dagen zijn wel interessant volgens hem, maar er zijn ook genoeg dagen met maar 12 kamers die inchecken, erg saai. Afgelopen week heeft hij ook te maken gehad met een stel, dat tijdens hun vakantie uit elkaar ging. Daar zit je dan, op een eiland, en dikke ruzie met elkaar. Dat maak je helaas ook mee.

Ik heb het ook erg naar mijn zin, het is ontzettend druk in het hotel waar ik stage loop. Het hotel zat afgelopen week voor 98% vol (we hebben 320 kamers).. Dit zijn ook de weken waarin ik gemakkelijk 52 uur per week werk. Het is zwaar, maar wel leuk! Alle mamma's (zo noem je elkaar in het Spaans) zijn erg begripvol voor het feit dat mijn Spaans nog dramatisch slecht is. Met handen en voeten komen we er wel. Dit is voor mij nog het grootste obstakel, verder gaat het me ook gemakkelijk af. De director of Housekeeping stopt per 1 Augustus, wat wel gunstig is voor mij. Zo krijg ik er wat meer taken bij (administratie van het personeel, noem het maar op)

Op de dagen dat we vrij zijn, gaan we meestal naar het strand. Helaas hebben we afgelopen week "veel" regen gehad op de dagen dat we vrij waren. In de eerste weken dat we hier waren, regende het bijna nooit.. Nu komt het vaker met de bakken uit de hemel gevallen. Verkoelend maar ook benauwd.

Afgelopen week was hier "brandjesdag", heel veel huizen hadden in hun tuin - wat ze hier dus tuin noemen, voor ons is het meer een stukje grond waar een paar bomen en struiken op staan. Zonder omheining of wat dan ook, het afval overal neer gepleurd- .. Maar goed, afgelopen week was het dus "brandjesdag", ieder huis mocht dus een fikkie stoken. Alle oude dingen die opgebrand konden worden pleurde ze erop. Het was echt ontzettend goor, het hele huis stonk (ondanks dat alle ramen en deuren gesloten waren) .. Ik ging in het begin van die avond Killian ophalen van stage en zag bij de buren dat er iets stond te branden.. In eerste instantie ben ik doorgereden want ja, wat moet je ervan denken. Toen ik de straat uitreed heb ik me toch maar omgedraaid. Ik wou natuurlijk niet dat al mijn kleren in de fik vlogen.. Toen ik er weer voorbij reed, zag ik dat de mensen er gewoon bij stonden met een fles bier in de hand.. Ze hadden het dus onder controle, thank god!

Ohja, als je hier zegt dat je katholiek bent, dan vindt iedereen je aardig.. Op stage vragen ze me dagelijks of ik 's avonds ook naar de kerk ga.. Waarop mijn antwoord luidt dat ik niet naar de kerk ga maar dat ik wel katholiek ben. De meeste omhelzen me dan en vertellen me dat ik in de goede hemel terecht kom. Hier in Aruba zijn ze erg gelovig, op zondag is het soms file rijden omdat iedereen naar de kerk gaat.

Over file en auto's gesproken. Een paar weken geleden hebben we onze nieuwe huurauto gekregen, eindelijk!!! We hebben nu een Mitsubishi Lacer, een grote bak is het.. En jawel, AUTOMAAT! OMG, dat is echt zo ontzettend chill rijden. Je kunt tijdens het auto rijden je nagels lakken zowat, het is echt stukken fijner dat handgeschakeld. In Nederland zullen we hier helaas wel weer aan moeten gaan geloven, of onze thuisfronten moeten graag een automaat willen kopen....??!!?!?!?! :):)

De eigenaren van het huis zijn nu op vakantie en we hebben het er maar druk mee, het zwembad schoonmaken, de poep opruimen van de hond en de beesten aandacht geven. Er zit een dame in het huis nu die oppast, maar we kunnen het beide niet echt oppassen noemen. Ze woont bij haar moeder, dus heeft geen ander huis of wat dan ook. Ze is amper thuis (de eigenaren zijn wel altijd thuis) en 's avonds laat ze alle lichten aan. Als iemand van ons thuis komt dan rennen de katten en hond op ons af. Puur omdat ze aandacht willen. We hebben hier natuurlijk geen moeite mee, zolang ze maar niet bij ons binnen komen. Ook geven we de kippen dagelijks eten en krijgen de schilpadden soms nog wat van ons avondeten over is.

Ook hebben we sinds kort (zoals verteld in het vorige verhaal) een kat die het erg gezellig vind bij ons. We hebben hem Ceasar genoemd. In het begin was hij echt schattig en een beetje bang zelfs. Nu komt hij gewoon naar binnen gewandeld en springt hij op het aanrecht om te kijken of er eten ligt. Volgens de eigenaren is hij wel van iemand want hij ziet er gewoon goed gevoed uit. Ook heeft hij onze bank al helemaal kapot gemaakt van de onderkant. Hij was een beetje speels en besloot toen maar de onderkant van de bank te gaan verbouwen. Killian - de held op sokken - heeft hem toen maar naar buiten gezet. Nog geen half uur later zat meneer weer binnen, heel braaf. We proberen hem wel de hele tijd weg te zetten, hij is immers niet van ons. Soms merk je het niet dat hij binnen zit en kom je er pas na een uur achter. We geven hem ook geen eten, maar blijkbaar vind hij de vloer gewoon lekker liggen. Tegen de tijd dat we weg gaan, gaan we er echt voor zorgen dat hij niet terug komt bij ons en dat hij ook weg blijft, nu kan hij nog wel eens terug komen.

Afgelopen week zagen we een busje uit Venlo rijden. Atent hekwerken reed voor ons.. ;)

Bij Superfood (supermarkt) draaien ze ook de Nederlandse radio, wat best wel voor '"mindfuck" zorgt... Je hoort dan op de radio 'dit is het nieuws van 18:00 uur", je schrikt je dan helemaal kapot, bij ons is het dan namelijk pas 12:00 uur.. Wel fijn z'n Nederlandse winkel, ze hebben er bijna alles. Op kleine dingen na. Al het personeel spreekt ook Nederlands en de afdelingshoofden spreken echt heel erg ABN, wat wel grappig is om te horen.

Ik ga nu genieten van een welverdiende KOUDE douche, want ja.. Geen warm water. Dit is wel iets wat we beiden missen uit Nederland. Ondanks dat het hier elke dag bloody hot is, verlang je wel naar een warme douche. Helaas is dit hier niet zo en heb je koud tot lauw water. Heel soms koken we water en mengen we dit water met koud water, zodat je wel een beetje warm water hebt.

Ayo!!!

  • 30 Juni 2015 - 14:30

    Opa En Oma.:

    leuk om op dit moment een verslag te lezen van jullie, want ik was mij aan het vervelen.
    Dat heb ik altijd als Habiba aan het poetsen is.
    Jullie vervelen je helemaal niet hè.
    Druk druk druk en nog eens druk.
    Ik hoor nog wel eens wat van jullie.

    Groetjes van oma en opa.

  • 30 Juni 2015 - 14:48

    Jolanda:

    Haha, oma verveelt zich. Zal eens wat strijkwas brengen

  • 30 Juni 2015 - 14:49

    Petra:

    Fijn om te lezen dat jullie al goed gewend zijn. En Laura, voordat je het weet spreek je vloeiend Spaans !! Jullie zijn er alweer bijna twee maanden en de tijd vliegt.
    Het is wel raar om te lezen dat jullie naar een warme douche verlangen terwijl het bloody hot is. Een frisse douche werkt dan toch wel verkwikkend. Wij kunnen onze borst hier de komende dagen wel nat maken... we krijgen een hittegolf tot 38 graden. pfffff.... en geen verfrissende oceaan in de buurt.

    groetjes en nog veel plezier.

    Petra

  • 30 Juni 2015 - 18:54

    Floor:

    Leuk om te lezen schatjes, bin blik det ger het leuk hebt!! Misschien tot in oktober :))))

  • 22 Juli 2015 - 21:02

    Bryan:

    het is hier lekker weer. en het is hier zo,n 24 graden. en we zitten lekker te barbeQuen onder ons afdak. en we hebben een hittegolf gehad van rond de 40 graden. en mijn zusje is jarig geweest.en ik ben binnenkort jarig. en hoe is het op aruba? hoeveel graden is het op aruba? en wat hebben jullie allemaal al gedaan?en wat eten jullie allemaal?en wat kunnen jullie doen op aruba?

    groetjes Bryan veel plezier verder!

  • 23 Juli 2015 - 03:41

    Laura & Killian:

    Hey Bryan,

    Leuk dat je ons een berichtje stuurt! :)
    We hoorde inderdaad al dat er een hittegolf in Nederland is geweest. We nemen aan dat je toen alleen maar in het zwembad hebt gelegen, met heel veel waterijsjes?
    Oh, wat lekker dat bbq'en! Mag je ook al het vlees omdraaien, zoals de echte mannen dat doen?
    Wens Amy nog maar van harte gefeliciteerd van ons, we hebben er vanuit Aruba nog aan gedacht en er zelfs nog wat chippies op gegeten. Dat gaan we natuurlijk ook op jouw verjaardag doen. Wat heb je allemaal voor je verjaardag gevraagd?

    Op Aruba gaat het helemaal goed. We zitten al bijna op de helft, in Oktober komen we je weer vervelen.
    We hebben de afgelopen dagen veel regen gehad, maar vandaag was het gelukkig weer heel erg warm. Het is dan ongeveer 35 graden. De nachten zijn ook erg warm, soms kunnen we niet slapen. Het is hier 's nachts nog 28 graden.. Als we niet moeten werken, gaan we regelmatig naar het strand. Heerlijke witte stranden met de zee. Hier op het eiland is niet heel veel te doen. Ook als we vrij zijn moeten we natuurlijk het huisje poetsen en de was doen (ja, dat hoort er nu ook allemaal bij.... :( )
    We koken hier gewoon elke dag, van pasta tot aardappelen met Hollandse groenten en vlees. Soms halen we ook pizza of gaan we uiteten, maar dit doen we maar 1 keer in de zoveel tijd.

    Jij ligt op dit moment nog lekker te slapen terwijl het bij ons nu pas avond is, gek is dat hé?
    Misschien dat we je binnenkort nog een keertje zien via de Skype !!

    Tot Snel!

    Ayo !! ( dat is 'doei' in het Papiamento, wat ze hier op het eiland spreken)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2015

De laatste loodjes.....

14 Augustus 2015

Waar moeten we beginnen?

30 Juni 2015

druk, druk, druk....

06 Juni 2015

De tijd gaat veel te snel...

13 Mei 2015

Bon Bini Aruba!!
Killian & Laura

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 6226

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: