Bon Bini Aruba!! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Killian & Laura - WaarBenJij.nu Bon Bini Aruba!! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Killian & Laura - WaarBenJij.nu

Bon Bini Aruba!!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Killian & Laura

13 Mei 2015 | Aruba, Paradera

Hallo allemaal,

Vanuit mijn relax stoel hier in Aruba, waar het op dit moment 32 graden is, schrijf ik ons tweede verhaaltje. Killian is op dit moment aan het werk (woensdag 13 mei)

Op maandag 4 mei was het zo ver, afscheid nemen van alles en iedereen (wat overigens niet leuk is) en op naar Londen. Na een korte vlucht van nog geen 1,5 uur kwamen we aan op Heathrow, wat een mooi vliegveld! Na een tussenstop van 1 uur zaten we al in het vliegtuig naar New York. Beide vluchten waren heel fijn, we vlogen met British Airways. Na 8 uur vliegen, kwamen we aan in New York. Al vrij snel waren we door de douane en ontstond het eerste probleem al: 6 koffers van A naar B zien te krijgen. We hebben er zo ongeveer een half uur over gedaan om van de aankomsthal naar de taxi's te lopen.. Met de taxi naar het hotel en inchecken. Het was toen 20:00 uur, snel even een pizza naar binnen werken en om 21:30 lagen we in bed.

Dinsdag 5 mei hebben we 's morgens om 07:00 ontbeten in het hotel en zaten we om 08:30 in de metro naar Manhattan. Ons hotel lag in Queens dus we moesten elke keer de metro pakken. Als eerste hebben we de high line van New York bezocht, heel erg mooi. Vervolgens hebben we een bezoekje gebracht aan de Chelsea Market. Het was inmiddels al 12:00 en we kregen langzamerhand wel honger. Op naar Cucina Liberta aan Battery Park, echt een aanrader voor iedereen!! Killian heeft meteen kennis gemaakt met de grote portie's in Amerika. Vervolgens hebben we een stukje gelopen door Battery Park en zijn we met de gratis ferry langs het vrijheidsbeeld gevaren. Het vrijheidsbeeld vanuit de ferry is goed te zien. We hebben vervolgens de metro naar Times Square gepakt. Even de Macy's in waar we ons de ogen uit hebben gekeken. Vervolgens heel even rond gelopen op times square, maar we waren kapot. Snel een hapje gegeten bij Ruby Tuesday's en op naar het hotel. Hier hebben we nog een poging gedaan om het dakterras op te komen, maar hier was een besloten feestje. Even wifi in de lobby en op naar bed.

Woensdag 6 mei zijn we weer vroeg op gestaan en hebben we de metro gepakt naar central park gepakt. Hier hebben we ook ontbeten. De hele morgen hebben we hier rondgelopen, even lekker rustig door het park. Aan het einde bij 5th aveis een dierentuin, ze waren toevallig net de zeeleeuwen aan het voeren dus besloten we maar kaartjes te kopen. We hebben 2 uur door de dierentuin gelopen en zijn toen 5th ave op gegaan. Even de Apple store in en vervolgens doorgelopen. Killian wou graag een keer bij de Mac donalds lunchen dus dat hebben we gedaan. Vervolgens hebben we nog wat rondgelopen en gekeken naar de veel te dure winkels. Even snel nog naar Macy's om wat dingetjes te kopen die we de dag van te voren hadden gezien. We hebben toen de metro terug gepakt naar het hotel om ons wat op te frissen. 's Avonds stond Times Square op de planning. Rond 19:00 uur waren we bij Times Square en hebben eerst een salade gegeten bij Applebee's. Vervolgens natuurlijk Times Square op, even de M&M store in (nea mam, hie hubbe we niks gekocht.. vuel te duur). Rond 22:00 uur waren we kaput wie Hund en hebben we de taxi naar het hotel gepakt. Even snel de koffers opruimen en naar bed.

Donderdag 7 mei stond de vlucht naar Aruba op de planning. Om 07:00 ging de wekker, even douchen - uitchecken en een taxi regelen naar het vliegveld. Natuurlijk was er file op de weg naar het vliegveld en kregen we het vooral warm tijdens de rit van de rijstijl van de taxichauffeur. Snel even inchecken en door de douane. Laura moest mee komen want er was iets met haar laptop, een drugscontrole. Ze heeft het nog nooit zo warm gehad, gelukkig was er niks aan de hand maar was dit gewoon een test. Vervolgens hebben we snel ontbeten en zijn we binnen 2,5 uur naar Miami gevlogen. Eenmaal aangekomen in Miami moesten we 4,5 uur wachten op onze vlucht naar Aruba. Wat doe je dan op een vliegveld? Zitten en mensen kijken. Om 17:30 zijn we doorgevlogen waar we na 2,5 uur ongeveer zijn aangekomen in Aruba. De koffers snel van de band afhalen, dit was overigens weer een opgave. En opzoek naar de eigenaren van het huisje. Toen we buiten kwamen was het vooral erg benauwd, maar het was opzicht prima te doen. Op naar het appartement en uitpakken. Het is echt een mooi appartement en vooral ook groot. Kastruimte is wel een probleem, we kunnen een paar jasjes e.d. niet kwijt, maar dit lossen we de komende tijd nog wel op. Gelukkig hebben we airco op de slaapkamer die het heel erg goed doet en lagen we om 22:30 in bed, kapot van een dag reizen.

Vrijdag 8 mei hebben we 's morgensvroeg om 08:00 uur ontbeten met een kopje cup a soup en zijn we de auto gaan regelen. Dat duurde allemaal erg lang en we hadden om 13:00 onze auto. Killian moest zich volgens zijn stagebedrijf aanmelden bij de gemeente en een persoonsnummer aanvragen, opzicht niet zo moeilijk. Echter staat hier niks aangegeven en was het een hele opgave om dit te vinden. Eenmaal aangekomen bleek dat we ons helemaal niet aan konden melden bij de gemeente omdat we in Nederland ingeschreven staan. We hebben toen besloten dat we niet opzoek gingen naar het gebouw waar we ons persoonsnummer aan moesten vragen, omdat we het gewoon belachelijk warm hadden. We hebben toen bij de paddock een tosti gegeten en hebben boodschappen gedaan. Wat is boodschappen doen hier belachelijk duur, zeker de dingen die je echt nodig hebt. Daar ging al ons gespaarde geld. 's avonds hebben we een heerlijke pasta gegeten en hebben we vooral niks meer gedaan.

Zaterdag 9 mei hebben we proberen uit te slapen, we waren om 08:30 uur beide al klaarwakker. We hebben toen heerlijk ontbeten en het appartementje een beetje opgeruimd en dingetjes anders neergezet. Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar een strand, waar je lekker kon liggen en vooral niks doen. We toen naar de low rise hotels gereden, waar je ook gewoon op het strand kan. Hier werden we vooral heel erg gezandstraald, het waait hier op dit moment heel hard in Aruba. Als je moet werken is het fijn, maar niet als je lekker op het strand wilt gaan liggen. We hebben nog een boodschapje gedaan en zijn toen terug gereden naar het appartement. 's Avonds hebben we een filmpje gekeken en ons verdiept in de mooie stranden van Aruba.

Zondag 10 mei zijn we 's ochtends rond 10:00 uur naar Baby Beach gereden, een heel mooi strand. Hier hebben we 2 strandbedjes gehuurd en hebben de hele dag lekker geluierd op het strand. Tussendoor een hamburger gegeten bij Big Mamma's. Toen we thuis kwamen zagen we pas hoe rood we waren, dit hebben we helemaal niet in de gaten gehad. 's Avonds zijn we naar Oranjestad gereden, jammer genoeg was hier niet veel te doen. Op zondagavond zijn hier namelijk alle winkels e.d. gesloten. Een drankje bij de Paddock en weer naar huis.

Maandag 11 mei begon voor Killian de stage, hij moest om 10:00 uur beginnen, tot 18:00 uur. Laura heeft hem gebracht en gehaald, omdat we maar 1 auto hebben en Laura ook nog naar haar stagebedrijf moest. 's Avonds hebben we lekker wat gegeten bij het appartement en een filmpje gekeken.

Dinsdag 12 mei had Killian alweer een dagje vrij en hebben we besloten dat we vandaag toch maar met onze auto terug gingen naar de verhuurder. Het vloeistof voor de ruitenwissers kwam er niet uit en 's avonds tijdens het rijden zien we geen drol door de geblindeerde ramen. Dit werd allemaal geregeld, wel op een tempo van lek mich de tes, 2 uur later was de auto klaar. Even naar Oranjestad om een 06-nummer van hier te regelen- een boodschapje doen & thuis lekker aan het zwembad gelegen. Killian heeft toen zijn eerste ervaring met een leguaan gehad, die lekker aan het zwemmen was in het zwembad. Vervolgens klom de leguaan uit het zwembad en kroop hij Killian zijn kant op.. Wat een enorme beesten, niet fijn. 's avonds hebben we op tijd gegeten en zijn we naar de high rise hotels gegaan. Hier is ook gewoon een winkel-restaurant-bar gedeelte, een soort boulevard. Hier zouden volgens iedereen ook Nederlandse jongeren zijn, maar deze hebben we helaas niet kunnen spotten. Jammer..

Wat ons vooral opvalt is dat ze hier niet kunnen rijden, geen knipperlicht - remmen om de domste redenen - gewoon de rotonde oprijden als ze lang hebben moeten wachten, noem het maar op.

Ook hebben we geen warm water, wat overigens heel normaal is in Aruba en dit is even wennen. 's morgens een koude douche is lekker, maar om er de hele tijd je haar mee te moeten wassen is ook niet heel fijn.

Laura begint 18 mei met haar stage en moet voor die tijd nog een drugstest doen, dit is heel normaal bij The Ritz-Carlton, om te kijken of iedereen 'clean' is die daar komt werken. En Killian moet nu 6 dagen achter elkaar werken.

Ons adres in Aruba is trouwens: Piedra Plat 63-D. We wonen in een hele nette wijk, de eigenaren van het appartement zijn ook heel netjes en alles is goed omheind. Al hebben we niet het idee dat hier veel ingebroken wordt of iets dergelijks.

Tot snel weer!

Ayo!!

• 13 Mei 2015 - 22:38

Jolanda:

Sjtikjaloers........

• 13 Mei 2015 - 23:17

Leo Peeters:

mooi, eindelijk. Dus Killian vond dat beestje niet zo leuk, kan ik me voorstellen het is geen hagedisje. Berg je jasjes maar goed op want die zul je toch niet veel nodig hebben of wel?

• 13 Mei 2015 - 23:27

Wasanthi Derksen:

Wat leuk om jullie reis/stage verslag bij te houden! Leuk om te lezen wat jullie meemaken.
    Ben benieuwd naar het volgende stukje! Amuseer jullie en werk ze daar maar voor ook
    lekker genieten samen! X

• 14 Mei 2015 - 08:25

Opa En Oma Wijnhoven:

Nou Laura en Killian jullie hebben al aardig iets ondernomen fijn dat alles goed is verlopen op de heen reis
    Als het werk jullie ook goed bevalt dan zal zeker alles goed voor elkaar komen.
    Groeten uit de st van oma en opa xxx xxx

• 14 Mei 2015 - 22:54

Rian:

Super leuk om julie avonturen te lezen. Geniet vooral van alles!

• 15 Mei 2015 - 09:47

Opa:

leuk om jullie te volgen, zover van huis.

Groetjes van opa.