De tijd gaat veel te snel... - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Killian & Laura - WaarBenJij.nu De tijd gaat veel te snel... - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Killian & Laura - WaarBenJij.nu

De tijd gaat veel te snel...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Killian & Laura

06 Juni 2015 | Aruba, Paradera

Bon dia,

WAUW, afgelopen Donderdag- 4 Juni - zijn we inmiddels al 1 maand weg uit Nederland. De tijd vliegt hier echt voorbij, voor ons gevoel zijn we pas 1 week weg.

Inmiddels zitten we beide weer in ons werkritme. Voor Killian 6 dagen in de week, 8 uur per dag. Voor Laura 5 dagen in de week, 9 uur per dag. Sommige dagen zijn echt langdradig, zeker wanneer je naar buiten kijkt en de zon schijnt. We hebben het beide erg naar onze zin bij onze stagebedrijven.

Killian is al helemaal ingewerkt en heeft zijn eerste 5 sterren al gekregen. Hij krijgt sterren wanneer zijn naam wordt genoemd in een beoordeling over het hotel. Dat is natuurlijk erg leuk om te horen. Na een aantal sterren, krijg je een beloning, dit kan bijvoorbeeld een gratis tankbeurt zijn. De oude dametjes vinden hem enig, als ik dat mag concluderen uit zijn verhalen.. ;)

Voor mij begon de stage positief, echter heeft dit na 4 werkdagen een hele andere wending gekregen. Ik had niet het gevoel dat ik binnen de afdeling Front Office ging passen, het niveau was allemaal iets te hoog en het voelde niet goed. Ook kwamen er alleen maar chagrijnige gasten aan de Front Desk om in te checken, (Amerikanen met veel geld na een lange vlucht, een combinatie van 3 keer niks) . Ik heb toen besloten dat dit niet ging werken en heb een gesprek aangevraagd met mijn stagebegeleider. Ze was erg "happy" dat ik er nu al mee kwam en dat ik zo snel al de keuze had gemaakt, zodat ik alsnog mijn stage af kon maken binnen the Ritz-Carlton. Na 1 dag werd ik al overgeplaatst naar een andere afdeling, thank god!!! Vanaf nu ben ik supervisor Housekeeping. Ja, ik hoor je al denken "ulg, kamers poetsen de komende 5 maanden??? "' .... Nee, supervisor betekend in dit geval, kamers controleren en een team aansturen. Ik heb nu mijn 4e dag binnen de Housekeeping erop zitten en heb het enorm naar mijn zin. Het is echt een kippenhok met alleen maar oude schattige dametjes. Echter spreken ze alleen maar Papiamento of Spaans, wat wel nog een uitdaging wordt... ;)

Verder gaat het ook helemaal prima. Ons appartement is nog niet afgefikt en alle meubels zijn nog heel. Ook hebben we elkaar de koppen nog niet ingeslagen :) De eigenaren van het huis zijn heel behulpzaam, ze helpen ons overal waar nodig is. Sinds een paar dagen hebben we regelmatig bezoek van een poesje. Oorspronkelijk was dit een poesje van de eigenaren, maar de buurvrouw heeft hem/haar gestolen. Zo gaat dat hier dus... Maar het is echt een schatje, volgens mij is Killian opnieuw verliefd geworden. Helaas mogen we hem/haar niet te veel binnen en bij ons appartementje hebben. Na een half jaar komen hier weer andere mensen in te zitten en het is natuurlijk niet oké als er de hele tijd een poes binnen komt wandelen. Ook hebben we al een paar keer bezoek gehad van een hagedis, niet heel fijn. Killian is echt een held op sokken, waardoor de hagedis nog steeds binnen zit.. Achja, het schijnt dat ze goed zijn voor het ongedierte (muggen,vliegen,spinnen). Spinnen en vliegen hebben ze hier niet veel, maar muggen wel. Muggenbulten in overvloed.

Komende maandag kunnen we eindelijk onze sjrot bak verruilen voor hopelijk een betere auto. Toen het hier regende (JA WE HEBBEN REGEN GEHAD!!!!!), slipte we de hele tijd weg. We konden maximaal 30 km/u rijden, wanneer we harder reden dan konden er nog wel eens vervelende ongelukken gebeuren. Het is gewoon een vreselijke auto om in te rijden (verlichting doet het niet fatsoenlijk, remmen zijn slecht, noem het maar op). Gelukkig snapt de verhuurder dit en is het geen probleem om hem om te ruilen voor een automaat. Het wordt wel nog een uitdaging om dadelijk in een automaat te gaan rijden, maar het is wel beter! We rijden veel in de file en 's morgens is het rijden een drama hier. Er is hier maar een hoofdweg vanuit ons appartement naar het toeristische/werkgedeelte. Er zijn op de weg die we rijden wel z'n 20 zijstraten waar auto's uitkomen en die dus ook die weg op moeten. Echt een ramp!

Verder hebben we afgelopen dinsdag onze eerste vrije dag samen gehad, heerlijk! We hebben 's morgens boodschappen e.d gedaan en zijn 's middags naar Baby Beach gereden, lekker niks doen. Hopelijk komt het in de toekomst vaker voor dat we samen vrij hebben, is toch net wat leuker dan wanneer je alleen op het strand ligt.

We hebben ook nog bijna geen mensen ontmoet hier verder, erg jammer! Komt natuurlijk ook omdat we in de horeca werken en hun dus vrij zijn wanneer wij moeten werken. Er zitten hier echter ook niet veel Nederlandse studenten helaas. Uitgaan doen ze hier ook niet echt. Echte feesten hebben ze hier niet.

Over een kleine 1.5 maand komt het eerste bezoek vanuit Nederland al.

Ayo !!

  • 06 Juni 2015 - 11:36

    Opa Arcen:

    Killian en Laura houd er rekening mee dat na een regenbui de wegen daar spekglad kunnen zijn, dit heeft te maken met de olie die toch wel links en rechts op het wegdek komt en doordat het niet vaak regent, een olielaagje op het wegdek brengt en dan als de regen komt spoelt die NIET weg en wordt het glad. Gewoon een bezorgde tip. Verder goed besluit van jou Laura en houd Killian in de gaten dat hij er niet met een oudje vandoor gaat, je weet maar nooit zo'n rije amerikaanse. Veel succes en plezier nog.

  • 14 Juni 2015 - 21:52

    (ome) Leon En De Rest :

    hoi killian en laura , t heeft ff geduurd voordat ik een mailtje wilde sturen, ik was t wel van plan.
    hoe gaat het dagelijkse leven daar is t al een sleur aan t worden of gaat t nog? iedere dag 30 graden plus,lange warme werkdagen voor jullie ? of helemaal ge-aircood in t hete en vochtige Aruba.

    we hebben gisteren een heel goed feest gehad bij ome frans met (heel) veel GULPENER bier.?!
    ome frans had t goed geregeld met eten en drinken.

    En hebben jullie al bij de Paddock kroketten bitterballen en friet gehad ? of is Paddock er niet meer???
    Misschien een leuke tip als jullie nog niet veel gezien hebben op Aruba, is the lighthouse op Aruba (moet met zonsondergang heeeeeeeeeeeeel Romantisch................ zijn mischien leuk om een keer te doen.

    Als jullie t eerste bezoek krijgen ik denk uit OPPE RUIVER , dan hebben jullie mischien wel even een goede afwisseling.

    Op t moment weet ik niet veel te vertellen, maar have a great time!!
    En ik mail wel weer een keertje gr (ome) Leon en fam.

  • 16 Juni 2015 - 23:20

    Laura:

    Bon tardi Leon (+ de rest natuurlijk),

    Het dagelijkse leven gaat hier zeker nog, we kunnen het nog wel volhouden tot oktober. De dagen zijn inderdaad erg warm en vooral ook benauwd. Daar moeten we beide soms wel nog even aan wennen. Maar dat komt denk ik ook omdat we beide werken in ruimtes met heel veel airco..

    Ah leuk, een feestje! Altijd lekker met een Gulpener biertje.. Helaas hebben ze hier geen Gulpener, maar wel Hertog Jan. Hier betaal je helaas omgerekend 2 euro voor per flesje in de supermarkt. Soms trakteer ik Killian op een lekker koud flesje Hertog Jan, maar meestal moet hij het 'maar' doen met het lokale Chill bier.

    De paddock bestaat zeker nog, we zijn er al een paar keer geweest! De kroketten en frikandellen zoals je ze in Nederland krijgt, hebben ze hier niet, Het is toch net anders.. De mayonaise die je erbij krijgt is Duits, dus geen goede combinatie.

    We hebben inderdaad voor vandaag (dinsdagavond) de zonsondergang op de planning staan bij the lighthouse. Ik ben heel benieuwd, we hebben hier nog geen zonsondergang gezien helaas.

    Het eerste bezoek is inderdaad van "oppe Ruiver", 24 Juli komen ze aan. Inderdaad even een afwisseling.
    We missen thuis totaal niet, maar het is toch wel leuk als er wat bekende komen.. :)

    Binnenkort komt er weer een nieuw verhaaltje, dus dan je weer reageren.

    Doe ze allemaal de groetjes van ons! Misschien dat we jullie binnenkort een keer zien via Skype waar dan ook.

    Ayo!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2015

De laatste loodjes.....

14 Augustus 2015

Waar moeten we beginnen?

30 Juni 2015

druk, druk, druk....

06 Juni 2015

De tijd gaat veel te snel...

13 Mei 2015

Bon Bini Aruba!!
Killian & Laura

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 6223

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: